Hotel Piscul Negru

Atracții Transfagarasan

Descoperiți Transfăgărășanul!

Drumul dintre munți este mult mai ușor de descoperit

Transfăgărășanul (DN7C) este calea rutieră care se desfășoară printre munții Făgărașului, pornind din Bascov, județul Argeș și terminându-se în apropierea localității Cârțișoara, acesta face legătura între cele două provincii istorice Muntenia și Transilvania. De-a lungul rutei sunt presărate diferite obiective turistice care încântă fiecare turist.

Transfagarasan Romania
Transfagarasan

Fiind una dintre cele mai impunătoare și elegante construcții cu caracter religios de pe teritoriul României, aceasta este ornamentată cu picturi deosebite lucrate cu grijă și din suflet. Dobromir este cel ce s-a ocupat de pictura mânăstirii, acesta realizând deosebite opere ce îl înfățișează pe Neagoe alături de familia sa.Fabulosul drum este situat pe locul doi în clasamentul șoselelor alpine din România, imediat după Transalpina (DN67C) din Munții Parâng. DN7C este un drum asfaltat care acoperă o distanță de 151 de kilometri și atinge o altitudine de 2042 metri.

Construit într-un timp record (1970-1974), Transfăgărășanul este rezultatul confruntării dintre om și natură. Cel mai spectaculos drum din România a fost finalizat cu eforturi nemărginite din partea militarilor și a muncitorilor iscusiți, iar în numele acestuia s-au pierdut vieți omenești de ordinul zecilor.

Drumul începe din localitatea Arefu, județul Argeș și se termină în localitatea Cârțișoara din județul Sibiu. De la peisajele de deal, unde soarele mângâie pădurile de foioase, apar peisajele de munte alături de pădurile falnice de conifere, iar pe măsură ce înaintați, veți vedea prăpastiile cum parcă se deschid în fața dumneavoastră.

Istoric Transfăgărășan

Istoricul Drumului

Transfăgărășanul, în ultima vreme, a devenit unul dintre cele mai faimoase drumuri din lume însă istoria sa și sacrificiile făcute pentru a fi realizat sunt la fel de impresionante pe cât sunt munții pe care îi traversează.

10 Decembrie 1969

Printr-o hotărâre a Consiliului de Miniștri se aprobă indicatorii tehnico-economici privind ”obiectivul strategic Transfăgărășan”. Începerea executării lucrărilor a fost marcată de ședința prezidată de Ion Gheorghe Maurer (primul ministru al vremii), iar la aceasta au participat directorii unor întreprinderi de construcții și proiectanți.

1

10 Martie 1970

Regimentul 52 Alba-Iulia demarează lucrările dinspre nord, iar Regimentul 1 Râmnicu-Vâlcea dinspre sud, în zonele montane înalte. Părțile de tunel urmând să fie realizate de către specialiștii Trustului de Construcții Hidroenergetice (TCH)

Sectorul Contur Lac Vidraru atribuit Ministerului Transporturilor, proiectul a fost executat de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA) și construit de Întreprinderea Construcții Drumuri Poduri și Lucrări Speciale Transporturi București.

2

Anul 1971

Se decide însă realizarea drumului conform normativelor de drum național montan adică: două benzi de circulație însumând 6 metri și acostament de 1 metru). S-a lucrat toată perioada anului, indiferent de condițiile groaznice.

Drumul s-a realizat pe baza eforturilor materiale și cu prețul vieții unor soldați și muncitori. Bilanțul oficial este de 40 de morți însă lucrătorii de atunci avansează la cifre mai mari.

3

20 Septembrie 1974

Inaugurarea oficială a avut loc în prezența lui Nicolae Ceaușescu dar lucrările au mai continuat câțiva ani pentru asfaltare și alte activități conexe, fiind finalizate în forma actuală în anul 1980.

4

Anul 1975

Generalul Constantin Tănase, comandantul din acea vreme a detașamentului de geniu Drumuri și Poduri a fost chemat la ordin pe Transfăgărășan. Drumul săpat cu greu în stâncă trebuia acum amenajat pentru circulația autoturismelor, consolidat și întărit cu soluții pentru creșterea siguranței.

5

Cetatea Poenari Transfagarasan

Monumente Istorice

Istoria poporului român, o tumultoasă poveste scrisă cu lacrimi, sânge și credință, mai răsună astăzi prin amintirile lăsate în urmă. Vă punem la dispoziție poveștile nemuritoare ale monumentelor istorice de pe Transfăgărășan. Construcții care evocă, până în prezent memoria celor ce au luptat pentru țară.

Cetatea Poenari Transfagarasan
Cetatea Poenari Transfagarasan

Cetatea Poenari

Încărcată cu istorie, Cetatea Poenari domnește pe un vârf de munte la 27 de kilometri de Curtea de Argeș.

Monumentul istoric a fost cea de-a doua reședință a lui Vlad Țepeș și sursa principală de inspirație a scriitorului Jules V erne pentru romanul ”Castelul din Carpați”.

Casa Memorială Dumitru Norocea
Casa Memorială Dumitru Norocea

Casa Memorială Dumitru Norocea

Căminul pictorului care a restaurat Biserica Domnească este parte a expoziției de Etnografie și Artă Populară din cadrul Muzeului Curtea de Argeș.

Casa Memorială Dumitru Norocea face invitația în satul tradițional pitoresc în care trăiau oamenii.

Casa Memorială George Stephănescu
Casa Memorială George Stephănescu

Casa Memorială George Stephănescu

Căminul primei simfonii românești se află în localitatea Căpățânenii Pământeni din Argeș.

Reședința lui George Stephănescu este ascunsă într-un cadru feeric și reprezintă locul unde mulți artiști nemuritori ai patriei au creat opere ce vor rămâne eterne în sufletele multora dintre noi.

Muzeul Etnografic Badea Cârțan
Muzeul Etnografic Badea Cârțan

Muzeul Etnografic Badea Cârțan

Localizat în comuna Cârțișoara, Muzeul Etnografic Badea Cârțan reprezintă amintirea ciobănașului care și-a iubit poporul până în ultimul moment al vieții sale. După cum anunță pancarta, Muzeul Badea Cârțan este ”...casa unui mare român”, un loc primitor și plin de culoare te poftește să îi descoperi tainele, să afli povestea mesagerului carpatin al limbii naționale românești.

Manastirea Curtea de Arges

Lăcașuri de cult

Legătura strânsă a omului simplu cu divinitatea a fost întotdeauna conturată în țara noastră. Vă prezentăm în continuare cele mai impunătoare și frumoase construcții religioase pe care le puteți întâlni pe Transfăgărășan.

Mânăstirea Curtea de Argeș
Mânăstirea Curtea de Argeș

Mânăstirea Curtea de Argeș

Cel mai deosebit așezământ religios aflat sub ctitoria lui Neagoe Basarab este Mănăstirea Curtea de Argeș. Construcția impunătoare se deosebește de orice alt monument religios prin arhitectura sa și încărcătura istorică.

Mânăstirea Sf. Apostoli Petru și Pavel Cârțișoara

Ridicată de către măicuțe, Mănăstirea ”Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Cârțișoara este un așezământ religios ascuns în inima pădurii și binecuvântat de sufletele calde și primitoare ale sălășluitorilor ei. Cadrul magic în care este situată vă aduce mai aproape de credință și smerenie.

Mânăstirea Sf. Apostoli Petru și Pavel Cârțișoara
Mânăstirea Sf. Apostoli Petru și Pavel Cârțișoara
Biserica Olari Curtea de Argeș
Biserica Olari Curtea de Argeș

Biserica Olari Curtea de Argeș

Cel mai bizar și intrigant așezământ religios al României este cu desăvârșire Biserica Olari din Curtea de Argeș. Simplul lăcaș de cult este unul deosebit prin arhitectura ciudată pentru zona Munteniei dar și prin picturile impresionante de pe suprafața acesteia.

Mănăstirea Corbii de Piatră

Ridicată de către măicuțe, Mănăstirea ”Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Cârțișoara este un așezământ religios ascuns în inima pădurii și binecuvântat de sufletele calde și primitoare ale sălășluitorilor ei. Cadrul magic în care este situată vă aduce mai aproape de credință și smerenie.

Mănăstirea Corbii de Piatră
Mănăstirea Corbii de Piatră

Balea Lac

Lacuri glaciare și cascade

Capodopera din Făgăraș este împodobită peste tot cu minunății naturale. Monumentele naturale sunt o delicatesă pentru fiecare entitate care ajunge să le viziteze. În călătoria dumneavoastră pe Transfăgărășan vă puteți delecta cu peisaje feerice rupte din cele mai frumoase balade.

Balea Lac Transfagarasan
Balea Lac Transfagarasan

Bâlea Lac

Lacul Bâlea este una dintre cele mai căutate atracții ale României. Frumusețea acestuia este incomparabilă și atrage an de an numeroși turiști din toate colțurile lumii. Lacul glaciar Bâlea este situat la o altitudine de 2040 metri, în Munții Făgăraș, județul Sibiu.

Dimensiunile acestuia sunt 360 metri în lungime, suprafața de 46508 metri pătrați și adâncimea de 11,35 metri. În anul 1932, lacul Bâlea și împrejurul acestuia (pe o suprafață de 180 hectare) au fost declarate Rezervație Științifică.

Lacul Bâlea se află la cca 77 kilometri de Sibiu și 85 kilometri de Curtea de Argeș. Vara este anotimpul perfect în care puteți vizita acest obiectiv cu automobilul prin intermediul DN7C - Transfăgărășan, iar în restul timpului cu telecabina.

Lacul Capra

Lacul Capra este un lac glaciar situat pe versantul de sud al masivului Făgăraș, la o altitudine 2230 metri. Din acest loc izvorăște pârâul Capra, unul dintre izvoarele Argeșului.

Lacul Capra se află la 45 de minute de cabana Bâlea, iar în apropierea acestuia se găsesc două monumente care au fost ridicate în cinstea celor care au pierit în avalanșe.

Riscul plecărilor dezastroase ale zăpezii este real.

Lacul Capra Transfagarasan
Lacul Capra Transfagarasan
Cascada Bâlea Transfagarasan
Cascada Bâlea Transfagarasan

Cascada Bâlea Transfagarasan

Cascada Bâlea izvorăște din lacul omonim și este una dintre cele mai mari cascade din România avâand o cădere de peste 60 de metri.

Această cascadă nu se remarcă doar prin înălțimea sa, ci și prin altitudinea la care se află - cota 1600.

Cascada Capra

Ridicată de către măicuțe, Mănăstirea ”Sfinții Apostoli Petru și Pavel” din Cârțișoara este un așezământ religios ascuns în inima pădurii și binecuvântat de sufletele calde și primitoare ale sălășluitorilor ei. Cadrul magic în care este situată vă aduce mai aproape de credință și smerenie.

Cascada Capra Transfagarasan
Cascada Capra Transfagarasan

Cand se deschide Transfagarasanul

Regim de circulație

Drumul dintre nori (DN7C) este deschis circulației în fiecare an în intervalul 30 Iunie - 1 Noiembrie. Drumul este înzăpezit pe timp de iarnă, iar deszăpezirea acestuia fiind impractică. La aceasta se adaugă și riscul avalanșelor sau căderilor de pietre.

Pe timp de iarnă drumul este închis în mod oficial pe versantul sudic până la complexul Piscul Negru (kilometrul 104), iar pe cel nordic până la Cabana Bâlea-Cascadă (kilometrul 131 - județul Sibiu) - aici drumul este blocat pe toată perioada închiderii oficiale cu parapete vde beton tip New Jersey . Traversarea fiind imposibilă chiar și în condițiile topirii zăpezii.

RESTRICȚII DE CIRCULAȚIE

Acces restricționat între orele 22:00 - 6:00

Pe timp de vară, accesul pe Transfăgărășan este restricționat între orele 22:00 - 6:00 deoarece pe timp de noapte drumul nu este iluminat și semnalizat cu elemente reflectorizante, astfel există pericolul accidentelor.

Limita de viteză este 40 km/h

Limitarea de viteză este impusă prin prisma dificultății traseului, aceasta asigură circulația în siguranță a turiștilor și le permite să se bucure de priveliștea încântătoare.

Iarna, accesul la Bâlea Lac este restricționat

Pe timp de iarnă, accesul la Bâlea Lac este restricționat deoarece pericolul de accidente sau derapaje este unul extrem de ridicat. Turiștii pot folosi telecabina pentru a ajunge la lac.